O grupo estuda este tipo de mesturas tanto con árido natural (árido convencional de canteira) como con árida reciclaxe procedente do  fresado de estradas (RAP). En particular, o grupo céntrase en resolver os principais inconvenientes destas tecnoloxías, tales como acurtar o seu período de maduración ou profundar no coñecemento das súas propiedades mecánicas.

Son mesturas que axudan a colaborar co desenvolvemento sostible, mediante a redución de emisións de CO2 á atmosfera, así como outros gases responsables do quecemento global. O obxectivo desta liña de investigación é o de profundar no coñecemento da dosificación e propiedades estas mesturas, de elevadas prestacións, pero de menor temperatura de fabricación.

O obxectivo desta liña é o de analizar a posibilidade de utilizar residuos na fabricación de diferentes materiais  asfálticos ( ej: mesturas  bituminosas en frío, mesturas  bituminosas en quente, etc) e ver como afectan o seu comportamento. O fin último é o de evitar o esgotamento dos recursos naturais, así como evitar levar a entulleira materiais de gran valor.

Consiste na utilización de  modificadores ou substitutos de betúns asfálticos e os seus derivados, obtidos a partir de biomasa ou de  coproductos industriais de orixe vexetal ( ej:  coproducto rico en  lignina, celulosa, etc).

Incorporación de nanomateriales (nanocelulosa, nanoarcillas, nanosílice, etc) a mezclas bituminosas e outros materiais para firmes de carreteras, co fin de mellorar as suas propiedades mecánicas.

Investigación sobre causas e/ou puntos de concentración de accidentes, tanto en autoestradas e estradas actuais como nun futuro con vehículos intelixentes. Análise do factor humano e dos sistemas de asistencia ao condutor dos vehículos. Deseño de estratexias en consonancia coa Visión Cero.

Estudo da problemática dos túneles escavados por calquera procedemento (método Belga, método  Austriaco, con  tuneladora, etc.), e de calquera outro tipo de escavación subterránea (recintos entre pantallas, estacións de Metro).

Estudo da consolidación secundaria en chans  fangosos, moi frecuentes en obras portuarias.

Estudo e análise de todo tipo de obras  geotécnicas mediante modelos numéricos: cimentacións superficiais e profundas,  geotextiles, tratamentos do terreo, terrapléns, estabilización de noiros, etc. Os programas empregados son  FLAC3D,  PLAXIS 3D,  GEOSTUDIO,  PFC3D, 3 DEC,  RIDO.

Estudo da propagación de ondas no terreo e a súa relación co comportamento tenso- deformacional de chans.  Amortiguamiento de chans. Estudo de vibracións no terreo provocada polo tráfico ferroviario: liñas en superficie e subterráneas. Estudo de medidas redutoras de vibracións baseadas en inclusións no terreo. Modelos  computacionales formulados no dominio do tempo/espazo para o estudo de propagación de ondas no terreo.

Estudo do comportamento do terreo en función do estado  deformacional e a súa relación con modelos constitutivos do comportamento do terreo. Aplicación de modelos constitutivos avanzados a diferentes problemas  geotécnicos: pantallas, vibracións ferroviarias, túneles, cimentacións, etc.

Comments are closed.