RESUMO

É indubidable que a Alta Velocidade ferroviaria é un éxito. Xa en 1999, unha quinta parte da oferta de transporte de viaxeiros que realizaban nove administracións ferroviarias europeas estaba baseada en servizos de Alta Velocidade (case 53.000 millóns de viaxeiros•quilómetro), mantendo unha tendencia claramente crecente nos últimos anos. Actualmente existen en Europa máis de 3.000 km de novas liñas especialmente construídas para desenvolver estes servizos y se prevé que esta rede alcance os 6.000 km en 2010.

O éxito do ferrocarril de Alta Velocidade baséase na aplicación de solucións tecnolóxicas contrastadas sobre os tres elementos do sistema: novas liñas especialmente construídas onde é posible alcanzar velocidades comprendidas entre 250 e 300 km/h; modernos vehículos ferroviarios que permiten alcanzar estas velocidades cun alto grado de confort; e, finalmente, un sistema específico de explotación que permite ofrecer servizos de alta frecuencia cunhas tarifas atractivas.

Neste artigo revísanse as consecuencias territoriais dalgunhas das experiencias internacionais de Alta Velocidade máis significativas, co fin de extraer pautas xerais que permitan reflexionar acerca das consecuencias da planificación ferroviaria en curso en España.