RESUMO

Como resposta á demanda de mellora da mobilidade nas áreas metropolitanas, durante a década dos 90 desenvolveuse en Europa un novo sistema de transporte coñecido como tranvitrén. Este sistema baséase no uso de liñas ferroviarias convencionais cunha densidade de tráfico moi baixa, para estender os servizos de tranvía ou metro lixeiro sen necesidade de cambiar de vehículo, incorporándoos ao tráfico ferroviario. Isto permite ampliar o rango e alcance dos servizos directos de transporte, reducindo os tempos de espera e os transbordos.

A explotación de vehículos de metro lixeiro sobre infraestrutura ferroviaria convencional supón encontrar solucións a unha serie de aspectos técnicos tales como o sistema de alimentación dos equipos de tracción, o deseño de material móbil, o ancho de vía, o perfil das lamias e carrís, a resistencia estrutural dos vehículos, o acceso dos pasaxeiros aos vehículos, a sinalización, etc.

Este artigo describe estes problemas e as solucións ás que se chegou nos diferentes sistemas existentes no mundo ou que atópanse nunha etapa avanzada de desenvolvemento.


Descarga do texto completo

Nota: O texto completo só está disponible para os subscritores do servizo Ingenta Connect.